Începând cu anul 2016, la Laboratorului fARAD au participat aproape 60 de tineri realizatori, cu numeroase proiecte care încep treptat să se finalizeze și să își câștige o recunoaștere națională și internațională.

Printre acestea se numără A Rifle and a Bag de Cristina Haneș și Isabella Rinaldi (Mențiunea Specială „Bright Future”, Rotterdam 2020), scurt metrajul O moarte în familia mea de Andra Tarara (ca punct de plecare al debutului său în lungmetraj, Noi împotriva noastră, câștigător la Astra 2021), Superhombre de Lucian Mircu și Mircea Gherase (prezent în numeroase festivaluri de profil și lansat pe ecranele din România în 2020), Casa cu păpuși de Tudor Platon (nominalizat la Premiile Gopo 2022), Omul cu Umbra de Dragoș Hanciu (lansat pe ecrane în 2022), Alice On and Off de Isabela von Tent (Cel mai bun film de debut din competiția Zilele Filmului Românesc la TIFF 2024) sau Despre imposibilitatea unui omagiu de Xandra Popescu (Locarno 2024, Cel mai bun film la Bucharest International Dance Film Festival 2024).

Alături de Dana Bunescu, profesioniști ai filmului documentar au oferit tinerilor realizatori sprijin creativ pe proiectele în dezvoltare, printre care regizorii Pedro Ruiz (Canada), Vaishali Sinha, Edin Velez and Bo Wang (SUA), Victor Moreno (Spania), Ana Sofia Fonseca (Portugalia/Cabo Verde), Magnus Gertten (Suedia), Pascale Lamche (UK), (SUA), Nora Agapi, Alexandru Belc, Laurențiu Damian, Florin Iepan, Monica Lăzurean-Gorgan, Titus Muntean și Vlad Petri (România), monteurul american Erin Casper (care a susținut un masterclass de montaj în 2017), regizorul Tristan Ferland Milewski și compozitorul My Name is Claude, Germania (masterclass dedicat muzicii în 2018), producătorii Steven Lake (UK) și Bianca Oana (RO) și echipa creativă a festivalului reprezentată de regizorul Mona Nicoară, director artistic al fARAD la primele cinci ediții, Dimitris Kerkinos, actualul director artistic al fARAD, criticul de film Mihai Chirilov și președintele festivalului, Corina Șuteu. 

O serie de masterclass-uri au fost de asemenea oferite participanților de monteurul Erin Casper (SUA, masterclass dedicat montajului, 2017), regizorul Tristan Ferland Milewski și compozitorul My Name is Claude (Germania, masterclass dedicat muzicii, 2018), regizorul Laurențiu Damian (Ficțiunea în Documentar, 2019), regizorul Alexander Nanau și jurnalistul și co-regizorul Mihai Grecea (Regie și captare de sunet în documentarul observațional, 2019).

În procesul croirii unui film documentar pot apărea multe impasuri, parte din pricină că scenariul se articulează odată cu filmarea, montajul și sonorizarea. Fie că dimensiunea materialului este covârșitoare, fie că, dimpotrivă, sărăcia lui este dezarmantă, că natura lui nu este cea prevăzută după o consistentă perioadă de cercetare sau că pur și simplu intervine o paralizie în fața multiplelor dimensiuni pe care le poate căpăta o narațiune cu oameni reali iar nu ficționali, acestea ar fi doar parte din vulnerabilitățile documentaristului, care de cele mai multe ori este un haiduc singur pe traseu sau însoțit de o echipă fidelă scopului, dar mică.”
– Dana Bunescu, mentor și coordonatoarea Atelierului practic intensiv dedicat sunetului de film documentar

„fARAD Lab a fost pentru mine unul dintre contextele alea câteva, cele mai importante, din a căror energie îmi mai iau resursele și astăzi. într-un fel, de-acolo a început totul pentru mine. Pe lângă niște piste de pornire pentru construcția a ceea ce a devenit mai târziu O moarte în familia mea, poate și mai important, am primit validare, încredere, susținere. fARAD Lab a durat pentru mine patru zile concentrate în 2016, încă vreo opt în 2017, și încă vreo patru ani de-atunci încoace.”
Andra Tarara, regizor, 2021/participant Laborator 2016/2017

E un fel de Hogwarts. O școală (aproape) secretă de inițiere în vrăjitorit filme. Recomand cu mâna pe inimă oricărui tânăr la început de drum. Un laborator concentrat pe substanță și pe interacțiunea de calitate cu tutorii și colegii. Mi se pare un privilegiu și o oportunitate să ai atâția oameni avizați în aceeași cameră care să îți ofere reacții la documentarul tău, daca e în faza de lucru. Cel mai mult au de câștigat filmele.”
Lucian Mircu, participant Laborator fARAD 2017 

“A fost o mare plăcere să particip la Laboratorul FARAD, atât în calitate de mentor, cât și de invitat al festivalului. Am apreciat foarte mult calitatea dialogului liber, pe măsura calității și experienței regizorilor și a celorlalți membri ai comunității cinematografice. Tema, structura narativă și chestiunile formale au fost abordate în egală măsură, propunându-se o serie de soluții practice la problemele participanților în faza de explorare și dezvoltare a proiectelor lor.”
Pascale Lamche, regizor (Winnie) și mentor în cadrul Laboratorului fARAD 2017

„Am venit la fARAD pentru prima dată și cred că cel mai important lucru care se întâmplă aici e apropierea dintre tinerii filmmakeri - participanții la laborator -, echipa festivalului și invitații care au filme în festival. E un spațiu intim, în care oamenii se împrietenesc, iar ideile circulă mai bine și mai util pentru toată lumea. Mi-ar plăcea să existe în toată țara festivaluri de film documentar ca cel care se întâmplă la Arad. Pe măsură ce va crește în timp acest festival, sper să se păstreze atmosfera caldă și primitoare.”
Carla Fotea, participant Laborator fARAD 2018 / Alumni Return 2019