Dacă din 2004 încoace asistăm la o renaștere a cinematografiei românești, există un nou val și printre documentariști. Premiile din ultimii cinci ani sunt una dintre confirmări, dar mai importantă e diversitatea temelor propuse, contextualizarea lor, cât și deschiderea internațională către ideile pe care regizorii și cineaștii români vor să le ecranizeze.
Acum câteva săptămâni ți-am povestit cum a fost la fARAD 7. Dar am realizat apoi că există o parte la fel de importantă a festivalului, nevăzută publicului: atelierele, care îi aduc cot la cot pe experții domeniului cu valurile mai tinere, dornice și ele de exprimare. Înainte de pandemie, acest laborator însemna un atelier dedicat sunetului în filmul documentar, cât și sesiuni de feedback pe proiectele în lucru ale invitaților. Așadar, am lansat la rândul meu o invitație către trei cineaști de la ediții diferite ale laboratorului.
Anul acesta, îndrumătorii atelierelor au fost Monica Lăzurean-Gorgan (regizoare și producătoare), Laurențiu Damian (regizor), Dana Bunescu (monteur și sound designer), alături de echipa creativă fARAD, reprezentată de Corina Șuteu și Mihai Chirilov. Dacă vrei detalii sau te gândești să aplici la una dintre edițiile următoare, găsești informații aici.
Mai jos, poți înțelege de ce un astfel de demers are o importanță asemănătoare cu proiecțiile în sine. Fiind de la ediții diferite, poți înțelege și care a fost diferența anul acesta pandemic, când participarea la ateliere a avut loc de-acasă.
[...]
Un articol de Vlad Marko Tollea, pentru revista in.Tm.
Citește articolul integral aici.